Z wizytą u greckich partnerów

W połowie kwietnia, część polskiej załogi GlobeSailor wybrała się do Grecji, aby osobiście spotkać się z armatorami, z którymi współpracujemy. Podczas pierwszego pobytu, odbywały się spotkania z ponad 30 armatorami, podczas których mieliśmy okazje omówić i przygotować nadchodzący sezon.  Mieliśmy przyjemność rozmawiać z takimi partnerami jak: Dream Yacht Charter, Istion Yachting, czy też Hermes Yachting.

Korzystając z tego branżowego wyjazdu, postanowiliśmy przetestować jedną z jednostek naszego partnera Bali 4.6. Jako port startowy padło na Alimos w Atenach.

5-dniowy rejs z Aten

Zespół odbył 5-dniowy rejs na pokładzie pięknego katamaranu Bali 4.6 w Zatoce Sarońskiej. Był to rejs all-inclusive, tzn. ze skipperem i hostessą, którzy towarzyszyli załodze GlobeSailor w podróży. Pozwoliło to nam w pełni cieszyć widokami na morzu i wyśmienitym jedzeniem!

Jednostka Bali 4.6 (2021 r.) to nowoczesny i wygodny katamaran, na którym może zmieścić się do 11 osób. Jest on idealna na czarter dla 10 osób + skipper. Znajdują się na nim 5 podwójne kabiny i 4 łazienki. Przestrzenny salon z elektronicznie uchylną szklaną ścianą – co wyróżnia markę katamaranów Bali od marki Lagoon, umożliwia połączenie kokpitu z salonem i daję bardzo dużą przestrzeń dzienną. Dużym atutem jednostki jest również piękny flybridge i materace na dziobie zamiast siatek.

Załoga

Podczas rejsu z załogą, skipper ma za zadanie obsługę i prowadzenie łodzi. Doradza także przy organizacji trasy i zwiedzania na lądzie. Ma on za zadanie zapewnienie bezpiecznej żeglugi. Zespół miał okazję zadać jak najwięcej pytań profesjonalnemu skipperowi, czy to dotyczące spraw technicznych, jednostki, destynacji, czy też zawodu i doświadczeń skippera. Z drugiej strony, hostessa ma za zadanie pomóc w zapewnieniu czystości w wspólnych częściach łodzi, ale przygotowywuje posiłki. Bardzo często zdarza się, że hostessa posiada spore doświadczenie żeglarskie i pomaga skipperowi przy nawigacji i manewrach portowych.

Poniżej, kilka pysznych miejscowych dań, przygotowanych przez naszą hostessę Ninę:

Trasa

Poniżej trasa wykonana przez załogę, a także propozycja dla Państwa na 5-dniowy rejs.

Dzień 1. Ateny – Marina Alimos.

Odbiór jednostki wieczorem. Kolacja na pokładzie. Noc w Marinie.

Dzień 2. Ateny – Marina Alimos.

Start z Aten przedpołudniem. Postój na wyspie Moni (bezludna, wyróżniająca się dużą ilością pawi na miejscu). Obiad na pokładzie. Kontynuując rejs, przepływamy przy latarni Faros i płyniemy do Poros, gdzie spędzamy noc. Kolacja w restauracji.

Dzień 3. Poros.

Rankiem płyniemy w kierunku wyspy Spetses. Po drodze zatrzymujemy się w pięknej zatoczce znajdującej się na wyspie Hydra, nazywaną przez miejscowych „Bali” – przezroczysta, piękna woda – obiad na pokładzie. Noc spędzamy w Spetses.

Dzień 4. Spetses.

Wypływając rankiem, pierwszym postojem jest plaża Kouzounos na wyspie Spetses, aby mieć okazje popływać. Po czym kierujemy się na wyspę Hydra. To wyspa, na której nie ma żadnego samochodu. Mieszkańcy przemieszczają się na osiołkach. Obiad w restauracji. Wieczorem, płyniemy do zatoki Paralia Klima na południu wyspy Aegina, gdzie spędzamy noc na kotwicy, to niezwykłe doświadczenie!

Dzień 5. Aegina.

Rankiem płyniemy do głównego portu wyspy Aegina. Zwiedzanie. Popołudniu dopłynięcie do Aten, Mariny Alimos.

Dzień 6. Ateny – Marina Alimos.

Zdanie jachtu.

Nasi doradcy mogli dowiedzieć się więcej o okolicy i teraz są w pełni gotowi podzielić się z Tobą swoimi pozytywnymi doświadczeniami!