Na początku chcielibyśmy serdecznie podziękować, za wasz liczny udział w ankiecie. Wasze odpowiedzi znacząco pomogły nam zrozumieć niecodzienny sezon 2020 i podjąć kroki mające na celu ułatwienie organizacji jachtu w kolejnych latach.
Wyniki ankiety, na która odpowiedziało ponad 110 osób, przedstawiają się następująco:
Baza naszych klientów w zdecydowanej większości obejmuje osoby, które wakacje letnie spędzają w południowej części Europy. Ponad 60% osób zdecydowała się na pływanie w Chorwacji lub Grecji czyli ulubionych kierunkach Polaków. Warto zauważyć, już co piąty z Was wybrał się na żeglowanie w Polsce. Było to najprawdopodobniej spowodowane obawą przed wirusem, niepewnością związaną z przekroczeniem granic polskich oraz ograniczonym ruchem lotniczym.
To chyba najważniejszy punkt naszej ankiety pozwalający sprawdzić Wasze nastawienie do dość restrykcyjnej polityki armatorów o braku możliwości zwrotu zaliczek w sezonie 2020. Ponad połowa z Was była dostatecznie zmotywowana aby odbyć swój rejs w nieco odmiennej codzienności jednakże, 44% wolałoby otrzymać zwrot zaliczki i zapomnieć o rejsie. Przyznajemy, że sytuacja z którą się zmierzyliśmy była bardzo nieoczekiwana zarówno dla nas jak i dla właścicieli łodzi stąd decyzja armatorów o zatrzymaniu zaliczek i wydania ich w formie voucherów na rok 2021/2022.
Już teraz warto wspomnieć, że GlobeSailor jest w trakcie wprowadzenia dodatkowej opcji elastycznej rezygnacji, która to umożliwi na całkowity zwrot Waszych zaliczek w przypadku nawrotu pandemii. Premiera dodatkowego ubezpieczenia przewidziana jest na listopad 2020.
Interesująco przedstawiają się wyniki przedstawiające płynność w dojeździe do bazy odbioru łodzi. Zdecydowana większość z Was nie napotkała większych utrudnień.
Pozytywnie przedstawia się także Wasze odpowiedzi o przygotowaniu jednostki do rejsu z punktu widzenia sanitarnego.
Nie ukrywamy, że najbardziej krzepiącym wynikiem jest dla nas wasza ogólna satysfakcja z rejsu i tu nie pozostawiliście nam żadnych złudzeń. Ponad 85% z Was była bardzo zadowolona z odbytego rejsu !!!
Okazuje się także, że przy założeniu wzmocnionych standardów sanitarnych zdecydowana większość z Was planuje odbyć swój rejs w 2021 roku. To świetna wiadomość!
Na sam koniec pozostawiliśmy Wam miejsce na swobodną wypowiedź. Poniżej zamieszczamy kilka z najciekawszych komentarzy:
„Płatność nie powinna być pobierana w momencie rezerwacji, powinna być większa gwarancja zwrotu pieniędzy bo w dzisiejszych czasach trudno ryzykować wykładanie sporych sum pieniędzy na czarter. Powinna też być gwarancja 100% zwrotu pieniędzy w przypadku braku możliwości odbycia rejsu z powodów losowych, a nie tylko Covid”
„decyzję uzależniam od ogólnej sytuacji z pandemią dlatego odsuwam termin rezerwacji. jeśli podejmę decyzję o rezerwacji a sytuacja nie pozwoli na bezpieczny rejs to chciałbym mieć prawo wykorzystania zaangażowania pieniędzy w kolejnym roku. coś w rodzaju VOUCHER-a z rabatem za pozostawienie pieniędzy w Waszym obrocie. możne być trudne ponieważ sprzedawcą jest armator a nie GlobSailor „
„Zagwarantować (ubezpieczyć) w przypadku niemożności odbycia rejsu z powodu Covid-19 zwrot całości zaliczki/zapłaty”
„Przydałyby się lepsze gwarancje finansowe, co do zwrotu przedpłaty. Potrzebna informacja o bieżącej sytuacji epidemiologicznej w danym kraju i o możliwościach dotarcia do tego kraju, szczególnie samolotem”
„REZERWACJA POWINNA ZAWIERAĆ W UMOWIE MOŻLIWOŚĆ ZMIANY TERMINU LUB ZWROTU PRZEDPŁATY W SYTUACJI WZROSTU ZAGROŻENIA.PRZED ODBIOREM ŁÓDŻ POWINNA BYĆ CAŁA DYZENFEKOWANA”
„potrzeba gwarancji bezpieczeństwa zwrotu środków lub voucheru”
W odpowiedzi na powyższe prośby GlobeSailor zdecydował się wprowadzić opcję dodatkowej opcji elastycznej rezygnacji, której premiera przewidziana jest na listopad 2020.